Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Toyota Supra 570Ps






Σωστά και σίγουρα!

Η Supra για να αποκτήσει σοβαρή δύναμη δεν χρειάζεται πολλά-πολλά. Διαθέτει ένα μεγάλο μοτέρ κι αν του δώσεις πολύ αέρα, ξέρει καλά τι να τον κάνει. Ετσι, αφού δεν θέλησαν να ξεφύγουν ούτε σε budget αλλά ούτε και σε εξωφρενικά νούμερα ιπποδύναμης, και μάλιστα με το μοτέρ να παραμείνει νορμάλ στο εσωτερικό του, επέλεξαν να τοποθετήσουν ένα turbo kit της GReddy. Αυτό διαθέτει μια τουρμπίνα GReddy (Mitsubishi χρησιμοποιεί για τουρμπίνες) με κωδικό Τ78 33D. Το κιτ περιλαμβάνει τα πάντα, δηλαδή εισαγωγή-εξαγωγή, μεγάλο intercooler GReddy R-Spec καθώς και σωληνώσεις. Επίσης διατίθεται και σκάστρα Type RS φυσικά της GReddy. Αλλα περιφερειακά? Ψυγείο λαδιού 16 σειρών της GReddy, μπεκ της Sard των 800cc/min καθώς και αντλία καυσίμου της Sard 280lt/hr, εκκεντροφόροι HKS 264° διάρκεια και 9mm ανύψωση βαλβίδας. Αφού τοποθετήθηκε η ECU της AEM, ήρθε μια βόλτα από την Βέροια ο Βαγγέλης Αγγελής από την Κύπρο, γνωστός από την εμπλοκή του στους αγώνες Dragster, για να ρυθμίσει όσο καλύτερα γινόταν τον AEM.

XX Exelixis

Ο γνωστός βελτιωτής της Θεσσαλονίκης διαθέτει και δυναμόμετρο Maha, όπως έχετε δει στις σελίδες του POWER. Εκεί λοιπόν οδηγήθηκε η λευκή Toyota Supra για να δείξει τι ψάρια πιάνει! Με πίεση μόλις 1,3bar ξεκίνησαν να ρυθμίζουν και να ανεβάζουν την ιπποδύναμη που ξεκίνησε στο πρώτο πάτημα περίπου στα 540 άλογα και τελικά σταμάτησαν στα 570Ps και 1,35bar πίεση εισαγωγής, πίεση αρκετά χαμηλή για έναν τέτοιο κινητήρα που εγγυάται πως θα δουλεύει έτσι για χρόνια, αφού η ιστορία των Supra έχει δείξει πως διαθέτουν ανθεκτικά μοτέρ. Η ροπή δε, έφτασε τα 56kgm και καταφέρνει να ξεφτιλίζει τα πίσω ελαστικά ακόμα και με 3η στο κιβώτιο και ας έχουν φάρδος 285mm! Ο τρίδισκος συμπλέκτης της OS Giken έχει αποδειχτεί παλικάρι αφού έχει περάσει δύσκολες ώρες -εξάλλου δεν είναι εύκολο να δίνεις 570 άλογα στους τροχούς απότομα. Θέλει κότσια!

Kakimoto!

Ο Πάνος είναι ο άνθρωπος-κλειδί για όλη τη Βόρεια Ελλάδα! Ξέρει τους πάντες και τα πάντα, ποιος έφτιαξε τι και πόσα άλογα έβγαλε, πότε θα πάει κόντρα ο Χ με τον Ψ, μιλάει με ανθρώπους στο εξωτερικό και κανονίζει να βρεθεί ό,τι χρειαστεί κάποιος φίλος για το αυτοκίνητό του. Αυτό το παιδί πραγματικά ζει για τα αυτοκίνητα. Παθιασμένος όσο πάει και καλά κάνει! Περίμενε πώς και πώς να τελειώσουμε την φωτογράφηση -δεν μας πήρε πολύ, μόλις 4 ώρες κάτω από 40 °C- για να πάρουμε και το EVO του Πέτρου Φύκατα, παρέα με το VBox και να πάμε σε γνωστή ευθεία να κάνουμε τις μετρήσεις. Ολη μέρα να τον βάζεις να ακούει εκκινήσεις με launch control δεν θα τον χαλάσει καθόλου! Ετσι κι έγινε! Τελειώσαμε τη φωτογράφηση, φάγαμε τα σουβλάκια μας -νηστικό αρκούδι δεν χορεύει- και ξεκινήσαμε κομβόι για την ευθεία. Τελικά με το EVO δεν καταφέραμε να κάνουμε κάτι διότι σπίναρε ακόμα και στην 4η σχέση με τα Hoosier παρακαλώ! Ο Πέτρος όμως έπρεπε κάπου να ξεσπάσει. Πήρε λοιπόν τη Supra του φίλου του Δημήτρη και μου λέει: "Πάμε να κάνουμε κάνα χρόνο της προκοπής!" Η αλήθεια είναι πως δεν είναι και εύκολο και εξηγώ το γιατί. Η Supra είναι ένα βαρύ αυτοκίνητο, ο Πέτρος -συγνώμη Πέτρο αλλά λίγα κιλά πρέπει να τα χάσεις- ζυγίζει μια 100άρα, βάλε και άλλα 65 εμένα, μιλάμε για 1.700φεύγα kg και 285/35 πίσω ελαστικά. Ετσι, ή θα ξεκινούσαμε με υπερβολικό σπινάρισμα ή θα "κρέμαγε" λιγάκι στα πρώτα μέτρα με αποτέλεσμα να μας χαλάει τον χρόνο. Το launch control είναι ενεργοποιημένο και ο Πέτρος πατάει τέρμα γκάζι, περιμένοντας να σηκώσει περίπου 1bar πίεση ώστε να φύγουμε με αρκετή δύναμη έτοιμη να κάνει τον τρίδισκο της OS Giken να θέλει να παραιτηθεί! Τελικά, αν και προσπάθησε να μετριάσει το γκάζι ο Πέτρος, το σπινάρισμα ήταν αρκετό. Το 5,58sec για το 0-100km/h είναι μια χαρά χρόνος για τους ελληνικούς δρόμους. Ο κινητήρας δουλεύει άψογα και νιώθεις πως ζητάει να δουλέψει άλλο 1bar ακόμα για να σε κάνει να ξεχάσεις το όνομά σου! Τα 400m καλύφθηκαν σε 13,56sec και μάλιστα με ελαφρύ πατινάρισμα αφού είχαμε κουράσει τον συμπλέκτη αρκετά. Με καλύτερα ελαστικά και άσφαλτο πέφτει σίγουρα στο ξερό 13άρι αλλά who cares... Η μαγεία της Supra βρίσκεται αλλού: στην ομορφιά της, καθώς από τις αρχές της δεκαετίας του '90 που βγήκε στην παραγωγή, το design της δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα, στον κινητήρα της, που με τέτοιου είδους μετατροπές από γνώστες του είδους, δεν καταλαβαίνει τίποτα καθώς και στις ευχάριστες στιγμές drift που μπορεί να σου χαρίσει παίζοντας ελάχιστα με το τιμόνι και πατώντας το γκάζι στο ΒΌ της διαδρομής του. Είπαμε, 570 άλογα είναι αυτά και 56 κιλά ροπής!

Απόσπασμα από --> http://www.powermag.gr/articleDetails.php?id=49
Γράφει ο Γάκης Σταυριάνός

1 σχόλιο: