Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Cultus GTi Suzuka Edition

το συγκεκριμενο μοντελο κυκλοφορισε σε περιορισμενο αριθμο κομματιων.Συνολικα απο την γραμμη παραγωγης γεννηθηκαν μολις 120 αυτοκινητα εκ των οποιων και τα 120 πουληθηκαν στην Ιαπωνια μονο!Το αστειο της υποθεσης ειναι οτι και τα 120 πουληθηκαν πολυ πριν αρχισει και τελειωσει η παραγωγη τους!Ολα παραγωνταν στο λευκο χρωμα του Cultu με μαυρη οροφη.Η οροφη ομως δεν ηταν απλα μαυρη αλλα κατασκευασμενη απο Carbon(!!) για μειωση του συνολικου βαρους!Απο carbon ηταν κατασκευασμενα επισης το καπω και η πορτα του χωρου αποσκευων.Το σασι και συνολικα η καροτσα ειχε ενισχυθει σε περισσοτερα απο 120 σημεια για να μπορει να αντεξει την επιπλεον δυναμη και ροπη του κινητηρα.Εν ολιγοις,καταλαβαινουμε οτι μιλαμε για ενα σασι "ραμενο" και εντελως αγωνιστικης φιλοσοφιας!
Η συνεχεια γινεται στο μοτερ.Το γνωστο G13B TwinCam με τα 115hp αντικατασταθηκε απο ενα νεο,πειραματικο μοντελο το οποιο χαρη στην χρηση τετραπεταλουδης εισαγωγης και μεταβλητο χρονισμο βαλβιδων εισαγωγης και εξαγωγης,εξτρα μπεκ ψεκασμου λαδιου στο κατω μερος των πιστονιων,των μπιελων και του στροφαλου για μεγαλυτερη αξιοπιστια και λυπανση.Επισης,το καρτερ ηταν με διαφραγματα ξηρου τυπου,η αναφλεξη του κινητηρα γινοταν με ανεξαρτητα πηνια ανα μπουζι κυλινδρου,η κινηση των εκκεντροφορων γινοταν με ιμαντα και οχι με καδενα οπως εχει υποθει μερικες φορες στο παρελθον,ο εγκεφαλος του κινητηρα ηταν διαχειρος του τμηματος αναπτηξης νεων τεχνολογιων της Suzuki Co. και ηταν απο τους ισχυροτερους που εχουν τοποθετηθει και χρησιμοποιηθει σε GTi, 4x512Mbit επεξεργαστες Hitachi 2x1GB RAM 2x1GB ROM.Συνεχεια στα ενδοτερα του μοτερ.Η σχεση συμπιεσης (CR) ηταν στο εξωφρενικο για την εποχη 13:1,οι εκκεντροφοροι ειχαν διαρκεια 270 μοιρες εισαγωγης και εξαγωγης με βυθισμα/διαρκεια 11mm εισαγωγη και 12mm εξαγωγη,το valvetrain ηταν ενισχυμενο με ελατηρια-βαλβιδες-οδηγοι και ασφαλειες ολα απο τιτανιο,ο στροφαλος ηταν σφυριλατος ατσαλινος μασιφ αλλα χαρη στην ειδικη κατεργασια που ειχε γινει ηταν ελαφρυτερος κατα 25% και 60% πιο ανεκτηκος απο τον εργοστασιακο!Το μοτερ,παρολο που διεθεται πολλα περισσοτερα κινουμενα μερη ηταν 20% ελαφρυτερο απο το G13B TwinCam.
Στα της μεταδοσης τα πραγματα ηταν περα απο την φαντασια της τοτε εποχης!Το κιβωτιο ηταν το εργοστασιακο απο το Cultus GTi αλλα μονο εξωτερικα!Εσωτερικα υπηρχαν ειδικα κραματα ατσαλιου για μεγαλυτερη μακροζωια και αντοχη στις καταπονησεις λογω των θερμοκρασιων,τα γραναζια του κιβωτιου ηταν ολα ενισχυμενα τυπου dogbox,τα διαφορικα(3 στον αριθμο) ηταν διαχειρος Cusco και προσφεραν σταθερη μεταδοση-κατανομη 50:50 με ποσοστο εμπλοκης 25% μπροστα 40% πισω.Η τελικη σχεση μεταδοσης ειχε κατεβει στο 4.4:1.Ο δισκος ηταν 4φτερος με ενισχυμενα υλικα τριβης κατασκευης EXEDY RACING,το πλατω επισης απο την EXEDY ενω διεθεται και ψυγειο για την ψυξη των υγρων κιβωτιου.
Η παροχη καυσιμου ηταν βελτιωμενη.Η εργοστασιακη τρομπα της Bosch ειχε αναβαθμιστει με νεα μεγαλυτερης παροχης της SARD 390lt/h και ολες οι σωληνωσεις ηταν αεροπορικου τυπου.Τα μπεκ ηταν επισης αναβαθμισμενα με νεα της Hitachi παροχης 320 ενω η μπεκιερα ηταν εργοστασιακη απο το Vitara 2.0lt!
Στο θεμα της αναρτησης επιστρατευτηκε η κορυφαια OHLINS η οποια εξωπλησε το S.E. με αμορτισερ αεριου πληρως ρυθμιζομενα ενω τα ελατηρια ηταν κατασκευης Zoom-Bane 590lb/ft παντου ενω το αμαξωμα ηταν χαμηλοτερο κατα 25mm.Οι αντιστρεπτικες ηταν αλλαγμενες με νεες παχους μπροστα-πισω 27-25 αντιστοιχα,επισης υπηρχαν ενισχυμενα ψαλιδια μπρος και πισω,τα top mounts ηταν τυπου pillow ball πληρως ρυθμιζομενα,μπαρες θολων μπρος πισω ενω πισω απο τα καθησματα οδηγου και συνοδηγου υπηρχαν απο το εργοστασιο μπαρες πατωματος και οροφης για περετερω ενισχυση της ακαμψιας.
Στο θεμα των φρενων,οι δισκοι μπρος πισω ηταν αναβαθμισμενοι με νεους 250mm μπρος πισω αεριζομενους χαρακτους με 2 πιστονες δαγκανες μπρος πισω με μεταλικα τακακια και σωληνακια υψηλης επισης απο το εργοστασιο!!
Στο θεμα τροχων,η Suzuki για καποιο αγνωστο λογο παρεμεινε πιστη στην αγαπη της για μικρες διαστασεις τροχων-ελαστικων.Ετσι το S.E. ηταν εξωπλισμενο με ζαντες ελαφρου κραματος διαστασεων 14x6.5 με ελαστικα 185/55/14 Yokohama A048 ενω ρεζερβα δεν υπηρχε καθολου.
Στο θεμα εξωπλισμου τωρα δεν ηταν και πολλα αυτα που υπηρχαν!Στο βασικο εξωπλισμο ηταν διαθεσιμο ραδιοκασετοφωνο ενω στο προαιρετικο τα ηλεκτρικα παραθυρα.Υδραυλικο τιμονι δεν υπηρχε καθολου,A/C,αεροσακοι και αλλες τετοιες ανεσεις επισης δεν υπηρχαν.Επισης,υπηρχαν sport bucket καθησματα της Bride ανακλυνομενα,ζωενες 3 σημειων της TAKATA,sport τιμονι δερματινο της Nardi.
Ο πινακας οργανων ηταν διαθεσιμο σε αναλογικη και σε ψηφιακη μορφη!
Το ταχυμετρο σταματουσε στα 180km/h(Ετσι ειναι η νομοθεσια της Ιαπωνιας!) ενω το στροφομετρο κατεβαινε εως το εξωφρενικο νουμερο των 10000rpm!Στην ψηφιακη του εκδοση αναμεσα στις ενδειξεις υπηρχε πιεση λαδιου,θερμοκρασια λαδιου και ενδειξη επιλεγμενης ταχυτητας.Επισης,τα τζαμια ειχαν αντικατασταθει απο αλλα ελαφρυτερα κατασκευασμενα απο Lexan.
Εξωτερικα η εμφανιση ηταν πλησια με αυτη του απλου Cultus GTi αλλα με καποιες διαφορες οπως τα spoiler χαμηλα μπρος-πισω στους προφυλακτηρες,η πανω και μεσαια αεροτομη η οποιες ηταν Carbon,τα spoiler στο πλαϊ του αυτοκινητου και στους θολους των τροχων ηταν τα ιδια με το απλο.Η οροφη ηταν κατασκευασμενη απο Carbon(οπως ανεφερα παραπανω) ενω ηταν και χαμηλοτερη κατα 1.5mm για ακομα καλυτερη αεροδυναμικη.
Η τιμη του τοτε στην Ιαπωνια ηταν:
Για την εκδοση με το αναλογικο ταμπλω 25.000EURO
Για την εκδοση με το ψηφιακο ταμπλω 29.000EURO

Τα στοιχεια που ειχε ανακοινωσει τοτε η Suzuki ηταν:
1.3lt - 1.299cc
192hp@7100rpm
18.3kgr@5100rpm
0-100: 6.9sec
Top Speed: 180km/h με περιοριστη ταχυτητας
Top Speed: 230km/h χωρις περιοριστη ταχυτητας
Καταναλωση: 11.5lt πολη
9.2lt μεικτη
10lt εκτος πολης

Σε μετρισεις που ειχαν γινει τοτε τα νουμερα ελεγαν αλλα!

14.3lt πολη
10lt μεικτη
11.5lt εκτος πολης

Επισης, σε δοκιμη στην Tsukuba Cirquit της Ιαπωνιας ειχε τερματισει μολις 1 δευτερολεπτο πισω απο τοτε Mitsubishi EVO VI MINES Edition το οποιο ειχε μεχρι και πριν λιγα χρονια το ρεκορ πιστας με χρονο 00: 59:586!!!

Ολες οι πληροφοριες ειναι απο Ιαπωνικο τευχος του περιοδικου HyperRev το οποιο εκανε αναφορα για το μοντελο και συγκριτικο μεσα σε πιστα.

Πηγή: NikosCrescent @ http://suzukisportclub.11.forumer.com/viewtopic.php?t=134

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου