Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Toyota Celica GT4 753whp by Barbaris Electric




POWER (hi)story

Η POWER μηχανή του χρόνου θα σε μεταφέρει ευθύς αμέσως πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες πίσω, σε μια Ελλάδα που προετοιμαζόταν πυρετωδώς για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και συγκεκριμένα στον Απρίλιο του 2004, όταν στα περίπτερα κυκλοφόρησε το τεύχος 61 με εξώφυλλο το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες -με μια μικρή διαφορά στο χρώμα. Στη δεκασέλιδη παρουσίαση, ο αξιότιμος συνάδελφος Αλέξανδρος Βούρβαχης παρέθετε την εξαντλητική δοκιμή του αυτοκινήτου με τα 550Ps, το οποίο έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς για τους απανταχού κατόχους Celica. Το περιοδικό συνοδευόταν από video cd, όπου η μπλε GT4 επεδείκνυε τις χάρες της στις στροφές του Βαρνάβα, με τον ήχο της να μαγεύει τους λάτρες των τετρακύλινδρων τουρμπάτων αυτοκινήτων ανά την επικράτεια. Αν πάμε ακόμη λίγο πιο πίσω, στον Οκτώβριο του 2003, θα θυμηθούμε ότι στο τεύχος 55 γνωρίσαμε την Celica της τωρινής παρουσίασης για πρώτη φορά στο POWER, στο πρώτο χιλιόμετρο που διοργανώσαμε ποτέ. Τότε κοντραρίστηκε με τα υπόλοιπα 10 "ιερά τέρατα" της εποχής και παρότι ο οδηγός της σήκωσε το πόδι από το γκάζι 90m πριν από τη νοητή ευθεία του τερματισμού, κατέλαβε την 3η θέση! Το 2004 και συγκεκριμένα τον Ιούλιο στο 2ο POWER CAR, η Celica πρωταγωνίστησε στην κατηγορία Extreme Tuning και ως street legal king μας απέδειξε περίτρανα το υψηλό επίπεδο της βελτίωσής της! Επιστρέφοντας στο παρόν και στο τεύχος 125 του POWER Techniques που κρατάς στα χέρια σου, ετοιμάσου για ένα ακόμα ταξίδι με προορισμό αυτή τη φορά... το μέλλον! Μετά την πενταετή απουσία της από το εξώφυλλο του περιοδικού μας, η γνωστή Celica κάνει τρομερό comeback και ετοιμάζεται να αφήσει ιστορία.

Πολεμική μηχανή

"Some age, others mature", όπως λέει ο Sir Thomas Sean Connery. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση: το αυτοκίνητο αγοράστηκε ως "απλή" μπροστοκίνητη 1.800άρα και αμέσως οδηγήθηκε στο συνεργείο του Σπύρου Λιαρομάτη. Τοποθετήθηκε ο 3S-GTE κινητήρας, ατόφια η τετρακίνηση και όλο το εξωτερικό look από το ST205! Με τον καιρό έγιναν πολλές τροποποιήσεις και σταδιακά τα άλογα αυξήθηκαν, δοκιμάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις.

Αχίλλειος πτέρνα των GT4 είναι το μπλοκ του κινητήρα. Είναι αρκετά παλιό μοντέλο (1994-1999) και τα τροπέτα ήδη έχουν μερικά χιλιόμετρα στην πλάτη τους. Ως εκ τούτου, ο κορμός του κινητήρα έχει ήδη καταπονηθεί και παρά τα χιτώνια και τα σφυρήλατα κινούμενα μέρη, η αντοχή του παραδίδει πνεύμα όταν αγγίζει ιπποδυνάμεις της τάξεως των 600 Ps! Τριχοειδείς ρωγμές κάνουν την εμφάνισή τους στέλνοντας άλλο ένα μπλοκ στα αζήτητα. Ωστόσο, οι περισσότεροι ξέρουμε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δουλεύει σ' αυτά τα άλογα από πέρυσι: πάντα βρίσκεται λύση, αρκεί να υπάρχει θέληση και όρεξη. Η συγκεκριμένη Celica έχει στείλει στα αζήτητα δυο κορμούς, όμως ο τρίτος έμελλε να είναι και ο τυχερός. Ποια είναι, όμως, η συνταγή της μαρμίτας για τα 800 άλογα?

Πώς γίνεται...?

Παρακάτω σας παραθέτουμε τη μυστική συνταγή για έξοδο με περισσότερα από 250km/h από τα 400m! Κατ' αρχάς, για να ξεκαθαριστεί το λεπτό ζήτημα του μπλοκ, πρέπει να αναφέρω πως είναι πλήρως εργοστασιακό από ST205! Ξεκινώντας από κάτω προς τα πάνω, ο στρόφαλος και το βολάν έχουν ζυγιστεί ενώ συνοδεύονται από αλουμινένια τροχαλία στροφάλου για ευστροφία. Οι μπιέλες είναι της Pauter, τα πιστόνια της CPS, διαστάσεων 86 x 86 (διάμετρος x διαδρομή), τοποθετημένα στα stock χιτώνια. Η τετράγωνη αυτή διάταξη είναι και η εργοστασιακή, δίχως ίχνος υπερκυβισμού. Μια μεταλλική φλάντζα 1,3mm από την AVC Webber ενώνει το μπλοκ με το καπάκι -το οποίο φέρει την υπογραφή και την τεχνογνωσία της θυγατρικής της Toyota, Yamaha. Πολλές αλλαγές έχουν γίνει δια χειρός Λιαρομάτη και Μπαρμπαρή, ενώ τα ελατήρια και τα μονά retainers είναι της Jun. Οι βαλβίδες είναι της Yamaha ενώ από R1 είναι οι πολλαπλασιαστές που δίνουν τον σπινθήρα στα μπουζί της NGK. Οι εκκεντροφόροι είναι της DBillas με διάρκεια 280 μοίρες, βύθισμα 12,5mm ενώ τα γρανάζια είναι της TODA με ιμάντα της HKS! Μετά από την απαραίτητη ροϊκή εξέλιξη στο ρεκτιφιέ Original, έχει προετοιμαστεί ένας κινητήρας που σε καθημερινή βάση γυρίζει 10.000rpm ενώ στο παρελθόν με το ίδιο setup έχει γυρίσει και 10.300! Η μπεκιέρα της Sard φιλοξενεί τα 4x1.000cc/min μπεκ της HKS που με τη συγκεκριμένη ρύθμιση έχουν φτάσει στο όριο της παροχής τους. Στο θέμα της εισαγωγής συναντάμε την κλασική λύση από ST215 (Caldina) με πεταλούδα 70mm της Dell' Orto! Οι σωληνώσεις δια χειρός PMC είναι άψογες όσον αφορά τις κολλήσεις αλλά και την αισθητική, ενώ από την ίδια εταιρία προέρχεται το intercooler, η εξάτμιση και το χταπόδι. Στην εξαγωγή συναντάμε την external 50mm HKS, την πλαϊνή εξάτμιση που έχει διάμετρο 90mm καθώς και τη θηριώδη τουρμπίνα HKS T51R KAI.

Στη μετάδοση, έχουμε αρχικά το set συμπλέκτη με το δίδισκο της OS Giken. Πιο συγκεκριμένα, το κάθε δισκάκι του έχει διάμετρο 215mm και η αξιοπιστία του είναι δεδομένη μετά από τόσους αγώνες dragster αλλά και καθημερινές βόλτες, αποδεικνύοντας πως άξιζε τα λεφτά του. Το κιβώτιο είναι Dog Box 5 σχέσεων με ίσια γρανάζια και προέρχεται από την Ace Motorsport. Και τώρα η έκπληξη! Από την εργοστασιακή ST205 προέρχονται: το εμπρός διαφορικό, ο κεντρικός άξονας, τα ημιαξόνια και το transfer! Η μοναδική αλλαγή εντοπίζεται στο πίσω διαφορικό, το οποίο είναι μπλοκέ της TRD. Οι βαλβολίνες στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι της Redline Shockproof Heavy Duty 75W 250, ενώ στο πίσω διαφορικό είναι της ίδιας εταιρίας αλλά Shockproof Lightweight 75W 140! Η ανάρτηση είναι ένα set coilover της XYZ και τα φρένα είναι διπίστονα από Beams με αεριζόμενο δίσκο διαμέτρου 285mm. Πίσω συναντάμε μονοπίστονα με 280mm δίσκο από Caldina και την πλήρη απουσία κάθε ηλεκτρονικού βοηθήματος στο σύστημα πέδησης. Μπορεί να ακούγονται παιδικά σε διαστάσεις αλλά πρέπει να είναι όσο πιο ελαφριά γίνεται.

Το 19lt ρεζερβουάρ είναι της Summit ενώ όλες οι παροχές προέρχονται από τη Ράκορ Special. Για την άντληση του καυσίμου δυο τρόμπες της Bosch έχουν τοποθετηθεί σε παράλληλη διάταξη και παράγουν το χαρακτηριστικό βουητό όταν γυρίσεις το κλειδί στη μίζα πριν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Την παράσταση κλέβει το Roll Cage 6 που φτιάχτηκε από την Auto Enisxisi ενώ ο εγκέφαλος είναι της Autronic SM2 που αγοράστηκε και προγραμματίστηκε από την Ace Motorsport.

1,59kg/whp

Η δυναμομέτρηση στο mustang δυναμόμετρο του Γρηγόρη Δημητριάδη έδειξε ότι η μέγιστη δύναμη στον τροχό άγγιξε τα 753 με σχεδόν 67kgm ροπής. Συνυπολογίζοντας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, που στην τωρινή του κατάσταση αγγίζει τα 1.200kg, έχουμε 1,59kg/whp! Βέβαια η δίαιτα θα συνεχιστεί και ο Δημήτρης υπολογίζει πως σύντομα το αυτοκίνητο θα φτάσει τα 1.100kg. Αφαιρέθηκαν καλωδιώσεις από εξαρτήματα που πλέον δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο όπως ABS, καλοριφέρ, ηχοσύστημα, κ.ά. Το αλουμινένιο καπό είναι ελαφρύ αλλά όχι όσο το ανθρακονημάτινο που πρόκειται να τοποθετηθεί, ενώ έχει γίνει και παραγγελία για lexan παράθυρα καθώς και ανθρακονημάτινη πίσω πόρτα! Ολα αυτά αποσκοπούν σε χρόνους κάτω από 10sec, κάτι που θα ήταν εφικτό ακόμη και στο τελευταίο πέρασμα του αυτοκινήτου στον αγώνα dragster στη Μεσσήνη, αν δεν υπήρχε η "πολύωρη καθυστέρηση" στην αλλαγή σε 2η σχέση. Το μικροπρόβλημα πλέον λύθηκε και οι χρόνοι αναμένεται να πέσουν δραματικά! Το αυτοκίνητο στο Τιμπάκι της Κρήτης έκανε 10,02sec με έξοδο 222km/h, ενώ στη Μεσσήνη έγραψε 254km/h κι έσπασε τη δέσμη του φωτοκύτταρου των 400m!

Τι σημαίνει όμως εκκίνηση dragster για ένα τέτοιο αυτοκίνητο? Κατ' αρχήν, στους αγώνες κατεβαίνει με 8J x 16in αλουμινένιες ζάντες και τα Hoosier Drag Radial 225/ 50 R16 που έχει προμηθευτεί από τη Veltiosis. Μετά το απαραίτητο ζέσταμα, στήνεται, ενεργοποιείται το launch control στον Autronic και με 1,2bar σπινάρει για λίγο τους τέσσερις τροχούς και εκτινάσσεται μπροστά. Οι χρόνοι για τα πρώτα 18m κυμαίνονται κοντά στο 1,55sec χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στη μετάδοση. Οταν οι στροφές αγγίξουν τις 6.200, το αυτοκίνητο έχει τη μέγιστη πίεση, που είναι ρυθμισμένη στα 2,6bar overboost με 2,5bar ct. Αλλαγή, με τη βελόνα να έχει περάσει ελάχιστα τις 10.000rpm και η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι και την τέταρτη σχέση, όπου με περίπου 9.700rpm βγαίνει από το 400άρι. Το αυτοκίνητο επιστρέφει στα pits. Επιτακτικός ο έλεγχος στα warning των πέντε καίριων οργάνων εποπτείας της GReddy και προετοιμασία για ένα ακόμα πέρασμα! Η επανάληψη των ίδιων χρόνων είναι η καλύτερη απόδειξη της αψεγάδιαστης δουλειάς που έχει γίνει στο συγκεκριμένο GT4.

Εκανα τη νύχτα μέρα

Οχι, δεν γράφω το κείμενο ακούγοντας το γνωστό λαϊκό άσμα σε κάποια πίστα με το laptop πάνω σε πεταμένα γαρύφαλλα και δίπλα σε ποτήρια με άφθονο alcohol! Είναι απόγευμα και βρισκόμαστε στο χώρο του cargo, πάνω από το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Η ώρα είναι 19:20, επικρατεί ησυχία ανάμεσα στα εγκαταλελειμμένα κτήρια, η οποία διαταράσσεται από το γουργουρητό της πράσινης Celica GT4, όταν αυτή βρίσκεται ακόμα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης! Το doppler effect μαρτυρά πως καταφθάνει το αυτοκίνητο... Μετά από λίγα λεπτά νιώθω τους παλμούς του τετρακύλινδρου 3S-GTE να διαπερνούν το κορμί μου! Ακόμα και όταν δουλεύει στο ρελαντί, ακούγεται η θηριώδης HKS T51R να γυρνά τη φτερωτή της αναμένοντας τις προσταγές της ντίζας από το δεξί πετάλι. Το αυτοκίνητο μετακινείται συνεχώς σύμφωνα με τις υποδείξεις του φωτογράφου Κωνσταντίνου. Συγκεντρώνεται κόσμος που θέλει να το θαυμάσει, ενώ κάθε φορά που γυρνάει η μίζα και ο κινητήρας τίθεται εκτός λειτουργίας, τα γυάλινα παράθυρα των κοντινών κτηρίων σταματούν να τρίζουν. Αξέχαστος θα μου μείνει ο ήχος του κιβωτίου κάθε φορά που επέλεγε πρώτη ο Δημήτρης και άνοιγε η πεταλούδα του γκαζιού, όπως και το άκουσμα από το spoolάρισμα της τουρμπίνας, ή ο ξερός ήχος από την 90άρα σωλήνα... Τελικά, πρόκειται για ένα απόλυτα πολεμικό και πωρωτικό αυτοκίνητο! Μετά το πέρας της πολύωρης και σύνθετης διαδικασίας της φωτογράφισης, αποφασίσαμε να τραβήξουμε ένα τελευταίο καρέ. Ο Δημήτρης βάζει μπροστά, ρολάρει ανάμεσα από τα κτήρια ζεσταίνοντας τον κινητήρα και έπειτα σταματάει μπροστά στον φακό. Το launch ενεργοποιείται και με μόλις 1,2bar πίεση... η νύχτα γίνεται μέρα! Η τέλεια καύση. Η μπλε φλόγα, που ξεπερνούσε το 1m σε μήκος, φώτισε το σκοτεινό μέρος στο οποίο βρισκόμασταν. Ο ήχος είναι οξύς, εκκωφαντικός αλλά όχι ενοχλητικός, ενώ η πράσινη Celica επιδεικνύει τις καμπύλες της μέσα στο ημίφως που παράγεται από τη φλόγα της πλαϊνής εξάτμισης. Μέσα σε αυτό το συνονθύλευμα ηχητικής και οπτικής πανδαισίας, νιώθω τους χτύπους της καρδιάς μου να ξεπερνούν κάθε όριο, βιώνω στον υπέρτατο βαθμό αυτό που ονειρευόμουν τόσα χρόνια: την παρουσίαση του Number 1 Celica GT4 στον κόσμο, της πράσινης ST205 του Δημήτρη Μπαρμπαρή.

Βρες τη διαφορά!

Η πρώτη και κυριότερη αλλαγή είναι στο χρώμα: το αυτοκίνητο επανήλθε στο πράσινο χρώμα με το οποίο το είχαμε πρωτογνωρίσει στο τεύχος 55. Οι ζάντες της Work CR KAI 18in με χρώμα Dark Gold αντικατέστησαν αυτές της Kosei. Επιπλέον, τα bucket της Recaro και το ποιοτικό εσωτερικό έχουν δώσει τη θέση τους σε σύστημα πυρόσβεσης και λαμαρίνα. Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στο φτερό του συνοδηγού, βλέπεις εκείνο που απουσιάζει από τον πίσω προφυλακτήρα -δηλαδή την εξάτμιση. Ενας σιγαστήρας καλείται να φιμώσει τον θόρυβο της 90άρας εξάτμισης στις καθημερινές μετακινήσεις του αυτοκινήτου, όμως ακόμα και όταν αυτό είναι σβηστό, το δεξί φτερό με το κόκκινο κουμπί της πυρόσβεσης της Lifeline να προεξέχει, μαρτυρά πως κάτι τρέχει με το συγκεκριμένο GT4. Πολυτέλειες όπως ABS, τετραπίστονα φρένα με τον λογότυπο του μοντέλου και κλιματισμός έχουν αφαιρεθεί.

Τα εν οίκω...

Το συγκεκριμένο Celica GT4 το γνώρισα μέσα από τις σελίδες του τεύχους 55 του POWER. Αυτό ήταν και το εφαλτήριο για να αποχωριστώ το Glanza μου ώστε να αποκτήσω και εγώ ένα Celica 6ης γενιάς. Οι υποχρεώσεις μου για τη μαμά πατρίδα με κράτησαν μακριά από το άθλημα της βελτίωσης μέχρι το 2006, όταν επισκέφθηκα την Barbaris Electric για τη μετατροπή του αυτοκινήτου μου σε 3S. Τότε αντίκρισα από κοντά τη γνωστή Celica, παρκαρισμένη επί της οδού Πελοποννήσου, πεντακάθαρη, λαμπερή, ένα πραγματικό POWER car! Πέρασα πολλές ώρες στο μαγαζί του Δημήτρη και το αυτοκίνητό του βρισκόταν πάντα εκεί. Ενα αυτοκίνητο που τα Σαββατοκύριακα τρέχει στα dragster και τις υπόλοιπες μέρες φροντίζει για τις καθημερινές μετακινήσεις του ιδιοκτήτη του. Το έχω δει καλυμμένο από χιόνι, βρεγμένο, "γυμνό" να ετοιμάζεται για dragster, δίχως κινητήρα ή κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και ετοιμοπόλεμο να πατάει σε γνωστά στέκια της Αθήνας. Εχουμε συζητήσει πολλές φορές για τυχόν απόσυρση του αυτοκινήτου από τους αγώνες όμως όσο δυνατό και αν είναι το λευκό Starlet του Δημήτρη δεν θα μπορέσει με τίποτα να αντικαταστήσει την Celica.

Για μένα ανέκαθεν αποτελούσε μια σταθερά, ένα λαμπρό δείγμα πως το tuning δεν έχει ηλικία! Ακόμα και ένα αυτοκίνητο του 1994 κοντράρεται στα ίσια με πολύ πιο ακριβές κατασκευές χάρις στο πάθος, το μεράκι αλλά και την αγάπη για τη βελτίωση. Εύχομαι χαμηλά 9άρια για το άμεσο μέλλον και πάντα επιτυχίες στο μοναδικό αυτοκίνητο που αποτελεί σήμα κατατεθέν του Δημήτρη καθώς και παράδειγμα προς μίμηση για τα υπόλοιπα Celica της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Το μέλλον!

Η πράσινη Celica άγγιξε τα 753whp μια ζεστή μέρα του Ιουνίου στο δυναμόμετρο της Ace Motorsport. Η συγκεκριμένη επίδοση επιτεύχθηκε με θερμοκρασία αέρα εισαγωγής στους 63 οC και τις τρόμπες και τα μπεκ να έχουν φτάσει στο όριο της παροχής τους. Στα μελλοντικά σχέδια του Δημήτρη, όπως μας εμπιστεύθηκε, είναι ένα chargecooler που θα ρίξει τη θερμοκρασία κατά 10 βαθμούς περίπου, αφήνοντάς του περιθώρια να ανεβάσει αβάνς κατά 2-3 μοίρες. Αυτό σημαίνει πως θα αποδώσει και άλλα άλογα το αλεξίσφαιρο διαμάντι, το οποίο έχει επιμεληθεί με μεράκι ο Δημήτρης. Αυτά, σε συνδυασμό με τη δίαιτα, που λίαν συντόμως θα φτάσει το βάρος του αυτοκινήτου στα μέγιστα επιτρεπτά όρια, θα έχουν ως αποτέλεσμα ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο και, ποιος ξέρει, ίσως ένα από τα γρηγορότερα Celica 6ης γενιάς σε παγκόσμιο επίπεδο!

Πηγή: http://www.powermag.gr/articleDetails.php?id=200
Σύνταξη: Μαρκάτης Δανιήλ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου